Kitap, yeni eklenen ülke ve konularla 3. Baskısını yapmıştır.
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle beraber, ekonominin de dijitalleştiği bir dünyada yaşamaktayız. Günümüzde ekonomiye yönelik geleneksel kavram ve kuralların yanında yeni bir ekonomi modeli olarak dijital ekonomi kavram ve kurallarının oluştuğunu söylemek mümkündür. Dijital ekonomide gerçekleştirilen işlem hacminin büyümesi, dijital araçlardaki çeşitlilik, çeşitli iş yapılarının ortaya çıkması ulusal ve uluslararası vergi sistemleri açısından önemli riskler oluşturmuştur.
Teori ve Uygulamada Dijital Vergilendirme başlığını taşıyan bu kitapta, dijitalleşmenin ekonomi düzenindeki kapsamını incelemek, dijital ekonominin büyümesiyle beraber, vergilendirme alanında oluşturduğu riskleri ortaya koymak, hem uluslararası örgütlerin hem de ülkelerin dijitalleşmenin vergileme üzerindeki etkileri konusundaki almış oldukları önlemleri irdeleyerek nihayetinde ülke örnekleri ışığında dijital ekonomideki vergi örnekleri değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Konu Başlıkları
Dijital Dönüşüm, Dijital Ekonomi ve Temelleri
Dijital Ekonomide Gerçekleştirilen İşlemler
Dijital Ekonominin Geleceği
Dijitalleşme ve Vergi İlişkisi
Dijital Ekonominin Vergilendirilmesinde Türkiye'nin Yapmış Olduğu Yasal Düzenlemeler
Dijital Ekonomik Düzende Vergilendirmeye Yönelik Gerçekleştirilen Uluslararası Çalışmalar
Dijital Hizmet Vergisi ve Örnek Ülke Uygulamaları
Dijital Reklam Vergisi ve Örnek Ülke Uygulamaları
Sosyal Medya Fenomenlerinin Vergilendirilmesi ve Örnek Ülke Uygulamaları
Dijital Mevcudiyet Temelinde Vergilendirme ve Örnek Ülke Uygulamaları
Turistik Konaklama Hizmeti Veren Dijital Aracıların Vergilendirilmesi ve Örnek Ülke Uygulamaları
E–Sporun Vergilendirilmesi
İÇİNDEKİLER
İçindekiler
İkinci Baskının Önsözü 6
Birinci Baskının Önsözü 7
Kısaltmalar 15
Giriş 17
Birinci Bölüm
DİJİTAL EKONOMİYE GENEL BİR BAKIŞ
1.1. Dijital Dönüşüm Kavramı ve Kapsamı 19
1.2. Dijital Ekonomi Kavramı ve Kapsamı 26
1.2.1. Dijital Ekonominin Temelleri 32
1.2.1.1. Küreselleşme 32
1.2.1.2. Bilgi 35
1.2.1.3. Dijitalleşme 37
1.2.1.4. Aracıların Rolündeki Değişim 39
1.2.1.5. Yenilikçilik 39
1.2.1.6. Hız 41
1.2.1.7. Üretici ve Tüketici Bütünleşmesi 42
1.2.2. Dijital Ekonominin Özellikleri 42
1.2.3. Dijital Ekonominin Aktörleri 46
1.2.4. Dijital Ekonomide Gerçekleşen İşlemlerin Tarafları 47
1.2.5. Dijital Ekonomide Gerçekleştirilen İş Yapıları ve Sektörleri 50
1.2.6. Dijital Ekonomide Gerçekleştirilen İş Yapılarında Elde Edilen Gelirler 55
1.2.7. Dijital Ekonomide Ölçme Sorunu 56
1.2.8. Dijital Ekonominin Geleceği 58
İkinci Bölüm
DİJİTAL EKONOMİK DÜZENDE VERGİLEME
2.1. Dijital Ekonomi ve Vergi İlişkisi 63
2.2. Dijitalleşmenin Vergi Yönetimlerine Sunduğu Fırsat ve Tehditler 65
2.3. Dijitalleşmenin Vergileme Alanında Oluşturabileceği Sorunlar 72
2.4. Dijital Ekonomik Düzende Uluslararası İşletmelerin Vergi Riski Yaratan İşlemleri 76
2.5. Dijital Ekonominin Vergilendirilmesinde Türkiye’nin Yapmış Olduğu Yasal Düzenlemeler 82
2.6. Dijital Ekonomik Düzende Vergilendirmeye Yönelik Gerçekleştirilen Uluslararası Çalışmalar 89
2.6.1. OECD Tarafından Gerçekleştirilen Çalışmalar ve Çözüm Önerileri 89
2.6.2. Avrupa Birliği Tarafından Gerçekleştirilen Çalışmalar ve Çözüm Önerileri 100
2.6.3. Birleşmiş Milletler Tarafından Gerçekleştirilen Çalışmalar ve Çözüm Önerileri 106
Üçüncü Bölüm
ÜLKE UYGULAMALARI IŞIĞINDA
DİJİTAL EKONOMİDE VERGİLENDİRME
3.1. Dijital Hizmet Vergisi 109
3.1.1. Türkiye 111
3.1.2. İtalya 113
3.1.3. Fransa 115
3.1.4. Belçika 118
3.1.5. Çek Cumhuriyeti 119
3.1.6. Malezya 121
3.1.7. Pakistan 122
3.1.8. Tunus 123
3.1.9. Yeni Zelanda 124
3.1.10. İspanya 125
3.1.11. Birleşik Krallık 128
3.1.12. Şili 131
3.1.13. Kenya 132
3.1.14. Polonya 134
3.2. Dijital Ürün ve Hizmetler Üzerinden Alınan Katma Değer Vergisi 135
3.2.1. Avustralya 136
3.2.2. Meksika 137
3.2.3. Cezayir 138
3.2.4. İzlanda 139
3.2.5. Arjantin 139
3.2.6. Kolombiya 142
3.2.7. Uruguay 144
3.2.8. Brezilya 145
3.2.9. Sırbistan 146
3.2.10. Güney Afrika 147
3.2.11. Tayvan 148
3.2.12. Rusya 149
3.2.13. Şili 152
3.2.14. Bangladeş 154
3.2.15. Barbados ve Bahamalar 154
3.2.16. Belarus 155
3.2.17. Kazakistan 156
3.2.18. Özbekistan 158
3.2.19. Arnavutluk 159
3.2.20. Paraguay 160
3.3. Dijital Reklam Hizmetleri Üzerinden Alınan Vergiler 161
3.3.1. Türkiye 162
3.3.2. Avusturya 164
3.3.3. Macaristan 165
3.3.4. Fransa 166
3.3.5. Hindistan 166
3.3.6. Almanya 168
3.3.7. Malezya 169
3.4. Önemli Ekonomik Mevcudiyet Kapsamında Alınan Vergiler 170
3.4.1. Nijerya 171
3.4.2. Hindistan 174
3.4.3. Endonezya 175
3.4.4. İsrail 179
3.4.5. Romanya 180
3.5. Dijital Aracılar Tarafından Sunulan Turistik Konaklama Hizmetinin Vergilendirilmesi 181
3.5.1. Kosta Rika 181
3.5.2. Yunanistan 182
3.5.3. Bahamalar 183
3.5.4. Avustralya 184
3.5.5. Finlandiya 185
3.6. Dijital Ekonominin Yerel Düzeyde Vergilendirilmesi 185
3.6.1. Quebec 186
3.6.2. Saskatchewan 187
3.6.3. Britanya Kolumbiyası 188
3.6.4. São Paulo 189
3.6.5. Pensilvanya 190
3.7. Sosyal Medya Fenomenlerinin Vergilendirilmesi 192
3.7.1. Türkiye 193
3.7.2. ABD 198
3.7.3. Güney Kore 199
3.7.4. Singapur 201
3.8. Elektronik Sporun Vergilendirilmesi 204
Sonuç 213
Kaynakça 221
Kavram Dizini 245
Yazar Özgeçmişleri 248
Barkod: 9789750276507
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
ISBN: 9789750276507
Dili: Türkçe
Basım Yeri: Ankara
Baskı Sayısı: 3. Baskı
Diğer:
Akbank
1 Taksit |
10,50 |
|
2 Taksit |
10,50 |
|
3 Taksit |
10,50 |
|
4 Taksit |
10,50 |
|
|
Garanti Bankası
1 Taksit |
10,50 |
|
2 Taksit |
10,50 |
|
3 Taksit |
10,50 |
|
4 Taksit |
10,50 |
|
|
Bütün Bankalar
1 Taksit |
10,50 |
|
Halkbank, DenizBank CardFinans, Citibank, HSBC Advantege, Bankasya |
|
İş Bankası
1 Taksit |
10,50 |
|
2 Taksit |
10,50 |
|
3 Taksit |
10,50 |
|
4 Taksit |
10,50 |
|
Maximum Kartlar: Maximum özellikli Ziraat Bankası kartlar |
|
Yapı Kredi
1 Taksit |
10,50 |
|
2 Taksit |
10,50 |
|
3 Taksit |
10,50 |
|
4 Taksit |
10,50 |
|
| |
|
|