Kitap geniş bir kitleye yöneliktir: yeni bir iş fikri geliştirmek isteyen girişimciler, sürdürülebilirliğin işlerinin veya organizasyonunun bir parçası olabileceğini görmek isteyen çalışanlar, işlerini nasıl ilerletmelerine yardımcı olabileceğini keşfetmek isteyen yöneticiler ve CEO'lar, yeşil ekipler, sürdürülebilir seçimler yapmak isteyen tüketiciler, bilgi ve beceriye ihtiyaç duyan öğrenciler, merak eden ve öğrenmek isteyen herkes tarafından kullanılabilecek bir kitaptır.
Farkındalık yaratma ve sürdürülebilirlik anlayışı seviyesini yükseltme amacının yanında, özellikle işletmelerin büyük resmi kavramaları, içten dışa değişim ile sürdürülebilirliğe doğru nasıl harekete geçebilecekleri konusunda genel bir bakış ve rehberlik sağlamayı amaçlamaktadır.
Kurumsal Sürdürülebilirlik Yönetimi
Sürdürülebilir Üretim Yönetimi
Sürdürülebilir Pazarlama
Sürdürülebilirlik Muhasebesi
Sürdürülebilir Finans Yönetimi
Sürdürülebilir İnsan Kaynakları Yönetimi
İÇİNDEKİLER
ŞEKİL LİSTESİ......................................................................................... xiii
TABLO LİSTESİ.........................................................................................xv
ÖNSÖZ....................................................................................................... xvii
BÖLÜM I
KURUMSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YÖNETİMİ................................1
Meltem DİL ŞAHİN
1. GİRİŞ......................................................................................................3
2. KURUMSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ile İLİŞKİLİ KAVRAMLAR 4
2.1. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ........................................................4
2.2. Yeşil İşletme Anlayışı.....................................................................8
2.3. Eko-Girişimcilik...........................................................................10
2.4. Sosyal Girişimcilik.......................................................................11
2.5. Sürdürülebilirlik Girişimciliği......................................................13
3. KURUMSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KAVRAMI..........................16
3.1. Kurumsal Sürdürülebilirliğin Boyutları.......................................18
3.2. Kurumsal Sürdürülebilirliğin Yönetimi .......................................20
SONUÇ.....................................................................................................25
ÖRNEK OLAY.........................................................................................27
KAYNAKÇA............................................................................................33
BÖLÜM II
SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİM YÖNETİMİ............................................37
Esra YILDIRIM SÖYLEMEZ
1. GİRİŞ....................................................................................................39
2. ÜRÜN TASARIMI...............................................................................42
2.1. Sürdürülebilir Ürün ve Sürdürülebilir Ürün Tasarımı..................42
2.2. Sürdürülebilir Ürün Tasarımı Araç ve Yöntemleri.......................44
2.3. Sürdürülebilir Ürün Tasarımının İşletmeler Açısından Önemi ve
Faydaları..............................................................................................50
3. ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ...........................................53
3.1. Süreç Yönetimi ve Yalın Operasyonlar........................................53
3.2. Kaynak Kullanımı ve Malzeme Yönetimi ...................................55
3.3. Kalite Yönetimi ve Verimlilik ......................................................57
4. TESİS PLANLAMASI ve YÖNETİMİ ..............................................59
4.1. Enerji Yönetimi ve Sera Gazları ..................................................60
4.2. Atık Yönetimi ve Geri dönüşüm ..................................................62
4.3. İş Sağlığı ve Güvenliği.................................................................65
5. KAPALI DÖNGÜ TEDARİK ZİNCİRİ ..............................................66
6. SÜRDÜRÜLEBİLİR TEKNOLOJİ ....................................................68
SONUÇ.....................................................................................................74
ÖRNEK OLAY – Interface Şirketi...........................................................76
KAYNAKÇA............................................................................................80
BÖLÜM III
SÜRDÜRÜLEBİLİR PAZARLAMA.........................................................87
Aydın KAYABAŞI
1. GİRİŞ....................................................................................................89
2. SOSYAL SORUMLULUK VE PAZARLAMA İLİŞKİSİ...................89
3. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KAVRAMI .................................................92
3.1. Sürdürülebilirliğin Bileşkeleri......................................................94
4. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE TÜKETİM ...........................................96
5. SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRENİN ÜÇ AKTÖR ŞİRKETİ.................97
6. PAZARLAMANIN GELİŞİMİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK............98
6.1. Sürdürülebilir Pazarlama Kavramının Gelişimi...........................99
7. SÜRDÜRÜLEBİLİR TÜKETİCİLİK................................................107
7.1. Sürdürülebilir Tüketimin Tarafları .............................................108
8. SÜRDÜRÜLEBİLİR PAZARLAMA STRATEJİLERİ.....................109
9. SÜRDÜRÜLEBİLİR PAZARLAMA KARMASI.............................110
9.1. Ürün ...........................................................................................112
9.2. Fiyat............................................................................................112
9.3. Dağıtım.......................................................................................112
9.4. Tutundurma ................................................................................113
9.5. Süreç...........................................................................................113
9.6. Fiziksel Kanıtlar.........................................................................113
9.7. İşbirliği ......................................................................................114
9.8. Katılımcılık ................................................................................114
10. SÜRDÜRÜLEBİLİR PAZARLAMAYA DÖNÜŞÜM ....................114
SONUÇ...................................................................................................116
ÖRNEK OLAY : İnnovasyoncu Dupont Örneği ....................................117
KAYNAKÇA..........................................................................................119
BÖLÜM IV
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK MUHASEBESİ..............................................121
Kadir TUTKAVUL
1. GİRİŞ..................................................................................................123
2. MUHASEBE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK......................................124
3. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK MUHASEBESİ ........................................126
4. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORLARI ...........................................130
5. ENTEGRE RAPORLAMA ...............................................................136
SONUÇ...................................................................................................147
EKLER ...................................................................................................149
KAYNAKÇA..........................................................................................164
BÖLÜM V
SÜRDÜRÜLEBİLİR FİNANS YÖNETİMİ ...........................................167
Yasemin Deniz KOÇ
1. GİRİŞ..................................................................................................169
2. FİNANSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ..............................................169
3. FİNANSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN ÖNEMİ............................171
4. FİNANSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KAPSAMI ...........................172
4.1. Uzun Vadeli Yatırımların Sürdürülebilirliği...............................172
4.2. Karşılıksız Sorumlulukların Sürdürülebilirliği ..........................174
4.3. İşletme Büyümesinin Sürdürülebilirliği (Birleşme ve
Devralmalar) .....................................................................................174
4.4. Proje Finansmanı........................................................................175
4.5. Mikrofinans................................................................................176
5. SÜRDÜRÜLEBİLİR FİNANS YÖNETİMİ VE FİNANSAL
KURUMLAR .........................................................................................177
5.1. Ticaret Bankaları ve Sürdürülebilirlik .......................................177
5.2. Sigorta Şirketleri ve Sürdürülebilirlik........................................179
5.3. Yatırım Kalkınma Bankaları ve Sürdürülebilirlik ......................179
5.4. Risk Sermayesi ve Sürdürülebilirlik ..........................................180
6. SÜRDÜRÜLEBİLİR FİNANS YÖNETİMİ VE 6 SİGMA
YAKLAŞIMI..........................................................................................180
SONUÇ...................................................................................................182
ÖRNEK OLAY.......................................................................................183
KAYNAKÇA..........................................................................................184
BÖLÜM VI
SÜRDÜRÜLEBİLİR İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ .................187
Fulya MISIRDALI YANGİL
1. GİRİŞ..................................................................................................189
2. PERSONEL YÖNETİMİNDEN SÜRDÜRÜLEBİLİR İNSAN
KAYNAKLARI YÖNETİMİNE............................................................191
3. SÜRDÜRÜLEBİLİR İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNİ
SAĞLAMADA ÖNEMLİ FAKTÖRLER..............................................197
3.1. Yetenek Yönetimi.......................................................................198
3.2. Kültürel Çeşitlilik ......................................................................199
3.3. Liderlik.......................................................................................201
3.4. Etik .............................................................................................203
3.5. Değişim Yönetimi ......................................................................204
3.6. Örgüt Kültürü.............................................................................206
3.7. Örgüt Stratejisi ...........................................................................208
4. SÜRDÜRÜLEBİLİR İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
FONKSİYONLARI................................................................................208
4.1. İnsan Kaynakları Planlaması......................................................209
4.2. İşe Alma ve Seçme.....................................................................210
4.3. Eğitim ve Geliştirme ..................................................................212
4.4. Performans Değerleme ..............................................................214
4.5. Ödüllendirme Yönetimi..............................................................215
5. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK PERSPEKTİFİYLE İNSAN
KAYNAKLARI DEPARTMANIN GÖREVLERİ............................... 216
SONUÇ...................................................................................................218
ÖRNEK OLAY.......................................................................................220
KAYNAKÇA..........................................................................................222
BÖLÜM VII
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK PERFORMANS YÖNETİMİ ......................227
Semra DOĞAN
1. GİRİŞ .................................................................................................229
2. Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Boyutları............................................229
3. Performans Ölçümü............................................................................232
3.1. Performans ölçütleri ..............................................................234
4. Kurumsal Sürdürülebilirlik Raporlama ..............................................235
4.1. Kurumsal Sürdürülebilirlik Performansının Ölçümüne İlişkin
Alanda Yapılan Sektör Spesifik Çalışmalar .....................................239
SONUÇ...................................................................................................245
ÖRNEK OLAY: Pepsico Sürdürülebilirlik Anlayışı ve 2020
Sürdürülebilirlik Raporu.........................................................................247
KAYNAKÇA..........................................................................................254
EK-1 .......................................................................................................258
EK-2 .......................................................................................................260
BÖLÜM VIII
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN İLETİŞİMİ: SÜRDÜRÜLEBİLİR
KAMPANYALARDA PAZARLAMA İLETİŞİMİ SÜRECİ.................265
Nezahat EKİCİ
1. GİRİŞ..................................................................................................267
2. İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK...........................................269
2.1. Sürdürülebilirlik İletişiminde Bir Tehdit: Yeşil Aklama / Yeşil
Göz Boyama ................................................................................... 271
3. SÜRDÜRÜLEBİLİR KAMPANYALARDA PAZARLAMA
İLETİŞİMİ İÇİN BİR ÇERÇEVE..........................................................273
3.1. Sürdürülebilirlik ve Reklam.......................................................275
3.2. Sürdürülebilirlik ve Halkla İlişkiler...........................................276
3.3. Sürdürülebilirlik ve Kişisel Satış ...............................................278
3.4. Sürdürülebilirlik ve Satış Geliştirme..........................................279
3.5. Sürdürülebilirlik ve Ambalajlama..............................................279
3.6. Sürdürülebilirlik ve Sosyal Medya İletişimi ..............................281
3.7. Sürdürülebilir Pazarlama İletişimi İçin Bir Çerçeve..................283
SONUÇ...................................................................................................285
ÖRNEK OLAY: Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı...........................287
KAYNAKÇA..........................................................................................293
Barkod: 9786258374025
Yayınevi: Gazi Kitabevi
ISBN: 9786258374025
Dili: Türkçe
Basım Yeri: Ankara
Baskı Sayısı: 2.Baskı
Diğer:
Akbank
1 Taksit |
10,50 |
|
2 Taksit |
10,50 |
|
3 Taksit |
10,50 |
|
4 Taksit |
10,50 |
|
|
Garanti Bankası
1 Taksit |
10,50 |
|
2 Taksit |
10,50 |
|
3 Taksit |
10,50 |
|
4 Taksit |
10,50 |
|
|
Bütün Bankalar
1 Taksit |
10,50 |
|
Halkbank, DenizBank CardFinans, Citibank, HSBC Advantege, Bankasya |
|
İş Bankası
1 Taksit |
10,50 |
|
2 Taksit |
10,50 |
|
3 Taksit |
10,50 |
|
4 Taksit |
10,50 |
|
Maximum Kartlar: Maximum özellikli Ziraat Bankası kartlar |
|
Yapı Kredi
1 Taksit |
10,50 |
|
2 Taksit |
10,50 |
|
3 Taksit |
10,50 |
|
4 Taksit |
10,50 |
|
| |
|
|