Kitap Hakkında
Bu eser, hukukta hata kavramı ile özel olarak vergi hukukunda hata ve hataların düzeltilmesi usullerine ilişkin olarak hazırlanmıştır. Amaç; vergi idaresi tarafından hatalı işlemler tesis edilmesinin yaratacağı hak kayıplarına dikkat çekilmesi, vergi ilişkisinin sağlıklı yürümesi ile vergiye uyumun artması için vergi idaresinin hatalı işlem tesis etmesinin engellenmesi, hatalı işlem tahsisi durumunda ise hatanın derhal düzeltilmesinin kanun koyucunun temel iradesi olduğunun ortaya konulmasıdır.
Konunun hata kavramına yoğunlaşması sebebiyle kitabın ilk bölümünde genel olarak hata kavramının anlamı, hukukumuzda hatalara ilişkin düzenlemeler ve özel olarak vergi hatasından anlaşılması gerekenler incelenmiştir. Hata ve vergi hatası kavramları açıklığa kavuşturulduktan sonra, vergi hukuku alanında meydana gelen hataların düzeltilmesi için 213 sayılı Kanun'da özel olarak öngörülmüş idari çözüm yolu olan hata düzeltme müessesesi incelenmiş, son bölümde ise hata düzeltme talebinin reddi durumunda izlenecek yollar izah edilmiştir. Sonuç bölümünde ise görüşler, tespitler ve bazı çözüm önerilerine yer verilmiştir.
Kitabın Konu Başlıkları.
Hata Düzeltme Yoluna Başvurulabilecek Kamu Alacağı Türleri.
Uzlaşmanın Sağlanması ve Mükellefe Ödeme Emri Gönderilmesi Hallerinde Hata Düzeltme (7524 sayılı Kanun'da Yer Alan Değişiklikler İşlenmiştir.).
Güncel Kararlarla Vergi Hatası–Hukuki Uyuşmazlık Ayrımı.
Düzeltme Talebinin Reddi Halinde Dava Açma Usulü
İçindekiler
Önsöz ve Teşekkür 7
Kısaltmalar 15
Giriş 17
Birinci Bölüm
HATA KAVRAMI VE KAVRAMIN HUKUKTAKİ YERİ
I. GENEL ANLAMIYLA HATA KAVRAMI 21
II. MEDENİ HUKUKTA HATA KAVRAMI 24
A. Borçlar Hukukunda Hata Kavramı 25
1. Saik Hatası 26
2. Beyan Hatası 27
B. Aile Hukukunda Hata Kavramı 30
1. Evliliğin Nispi Butlan Sebebi Olarak Hata 30
2. Tanımanın İptal Sebebi Olarak Hata 33
C. Miras Hukukunda Hata Kavramı 34
1. Ölüme Bağlı Tasarruflarda Hata 34
2. Mirasçılıktan Çıkarmada Hata 37
D. Eşya Hukukunda Hata Kavramı 38
III. CEZA HUKUKUNDA HATA KAVRAMI 39
A. Hukuki Hata 42
B. Fiili Hata 43
IV. İDARE HUKUKUNDA HATA KAVRAMI 46
V. VERGİ HUKUKUNDA HATA KAVRAMI 53
A. Hesap Hataları 66
1. Matrah Hataları 66
2. Vergi Miktarında Hatalar 70
3. Verginin Mükerrer Olması 72
B. Vergilendirme Hataları 77
1. Mükellefin Şahsında Hata 78
2. Mükellefiyette Hata 79
3. Mevzuda Hata 81
4. Vergilendirme veya Muafiyet Döneminde Hata 84
İkinci Bölüm
TÜRK VERGİ HUKUKUNDA HATALARIN TESPİTİ VE DÜZELTİLMESİ
I. HATALARIN MEYDANA ÇIKARILMASI 87
A. İlgili Memurun Hatayı Bulması veya Görmesi 88
B. Üst Memurların İncelemesi Neticesinde Hatanın Görülmesi 89
C. Teftiş Sırasında Ortaya Çıkarma 91
D. Vergi İncelemesi Sırasında Hatanın Meydana Çıkması 92
E. Mükellefin Müracaatı ile Hataların Meydana Çıkması 93
II. HATALARIN DÜZELTİLMESİ 94
A. Hata Düzeltme Kavramı ve Tarihçesi 95
B. Hata Düzeltme Müessesesinin Kapsamı 98
1. Hata Düzeltme Müessesesinin Uygulanabileceği Bazı Özel Durumlar 102
a. Davasız veya Ceza İndiriminden Yararlanılarak Ödeme Yapılması 102
b. Uzlaşma Sağlanan Tarhiyatlarda Hatanın Bulunması 103
aa. 7524 Sayılı Kanun’un 14. Maddesinde Yer Alan Düzenlemeyle Birlikte Vergi Aslının Uzlaşmaya Konu Edilememesinin Hata Düzeltme Müessesesine Etkisi: 106
c. Ödeme Emrinde Hata Bulunması 108
d. Beyannamede Hata Bulunması ve Düzeltme Beyannamesi Verildikten Sonra Hatanın Tespiti 112
2. Hata Düzeltme Müessesesinin Uygulanamayacağı Bazı Özel Durumlar 117
a. Mahkeme Kararlarında Hata Bulunması 117
b. Vergi Hatası – Hukuki Uyuşmazlık Ayrımı 118
C. Hata Düzeltme Yolları 126
1. Re’sen Düzeltme 126
2. Düzeltme Talebinde Bulunulması 127
D. Düzeltme İşlemleri ve Sonuçları 128
E. Düzeltme Müessesesinde Zamanaşımı 131
Üçüncü Bölüm
HATA DÜZELTME TALEBİNİN REDDİ VE YARGI YOLUNA BAŞVURU
I. DAVA AÇMA SÜRESİ GEÇMEDEN YAPILAN DÜZELTME BAŞVURUSUNUN REDDİ 134
A. İYUK’un 10. ve 11. Maddelerinin Uygulama Şartları 136
B. Dava Açma Süresi İçinde Yapılan Düzeltme Başvurusunun İYUK’un İdari Başvurulara İlişkin Hükümleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi 140
II. DAVA AÇMA SÜRESİ GEÇTİKTEN SONRA YAPILAN DÜZELTME BAŞVURUSUNUN REDDİ 144
A. Şikâyet Müessesesi 144
B. Şikâyet Müessesesinin İYUK’un 10. ve 11. Maddeleri Karşısındaki Durumu ile Şikâyet Başvurusunun Zorunlu Bir Başvuru Yolu Olup Olmadığı
C. Şikâyet Başvurusunun Reddi Halinde Yargıya Başvuru 150
D. Şikâyet Başvurusunun Reddi Halinin Yargı Yolunda Çözümlenmesi 154
Sonuç 157
Kaynakça 165
Kavram Dizini 173
Barkod: 9789750297816
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
ISBN: 9789750297816
Dili: Türkçe
Basım Yeri: Ankara
Baskı Sayısı: 1. Baskı
Diğer:

Akbank
1 Taksit |
10,50 |
|
2 Taksit |
10,50 |
|
3 Taksit |
10,50 |
|
4 Taksit |
10,50 |
|
|

Garanti Bankası
1 Taksit |
10,50 |
|
2 Taksit |
10,50 |
|
3 Taksit |
10,50 |
|
4 Taksit |
10,50 |
|
|

Bütün Bankalar
1 Taksit |
10,50 |
|
Halkbank, DenizBank CardFinans, Citibank, HSBC Advantege, Bankasya |
|

İş Bankası
1 Taksit |
10,50 |
|
2 Taksit |
10,50 |
|
3 Taksit |
10,50 |
|
4 Taksit |
10,50 |
|
Maximum Kartlar: Maximum özellikli Ziraat Bankası kartlar |
|

Yapı Kredi
1 Taksit |
10,50 |
|
2 Taksit |
10,50 |
|
3 Taksit |
10,50 |
|
4 Taksit |
10,50 |
|
| |
|
|